Wednesday, October 2, 2013

China Glaze: Boo-gie Down

BAM!



lol Yeah, since Boo-gie Down has a clear base I figured I'd try it out over a variety of base colors for your ocular entertainment.



From thumb to pinkie we've got: Onyx Rush, I Am A Viator, No Better Way To Sky, Fortune Cookie and French White Creme. *phew* Now, the glitter!



Boo-gie Down has a wide variety of glitters. Copper and gold (or orange and yellow?) small and medium hex, and teensy dots; small matte white hex and... the black. lol The matte black glitter comes in bar, large to small hex and tiny and teensy dots. Yeah. Lots of glitter.



I like that over black and white polish some of the glitters are disguised and you get totally different looks!



There's one of those large black glitters. ;) And the right hand!



The formula on this was great. This is one coat with very little placement required. I did topcoat because my base colors got a bit dented. Quick dry time.... wanna see it matte? Of course you do!



*swoons* I love it. Like a Halloween add-on to the Glitz n Pieces collection. ^_^

Good news!!! Norma's I Love Nail Polish multi-chromes came in earlier than expected! So very soon we we have a double post for Mutagen!!! She's so excited about all four of her bottles that I've decided that Sephora's birthday freebie can be skipped this year and am getting the other three for my birthday instead. *teehee* GAH! Julep and Nail Art Society shipped late so I'm still waiting on those. What else am I waiting on? Replacement Bump In The Night and one more bornprettystore order. Which... I read on facebook (unconfirmed gossip alert!) that China has a public holiday from Oct 5-10th? So that could account for the lack of site updates lately. Also! In the waiting portion of what should prove to be a kickass swap. She's estimating about three weeks from there to here (and vice versa). So excited! At least I have Halloween to fill in the wait time.

Okay, this has taken entirely too long to get posted. lol Not entirely sure what's coming tomorrow. It will either be Mutagen (which I know I'll be wearing) or Norma's fall-tacular sparkle mani. C'mon back before I spoil the surprise! lol Hope everyone's having an amazing week. (^_^)"/"

19 comments:

  1. Replies
    1. Yay! ^_^ Glad you like (love lol) it!

      Delete
  2. It's a nice glitter. Reminds me of the maybelline polka dots effect :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sweet! ^_^ That's what Norma said when I showed her. lol

      Delete
  3. Hi! I'm your newest follower. I came across your blog googling for a swatch of something (don't remember what) and I think your blog is so cute!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi!! OMG Thank you! So great to have you here. ^_^

      Delete
  4. Ocular entertainment indeed! So great to see this over different colors--what a perfect fall mani!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, thank you. *bows* hehehe Glad you enjoyed it!

      Delete
  5. Gah this month's Julep box was the best it's been since...well for a long time. So WHY are they shipping late? Don't they know people have fall/Halloween manis to do?? *taps foot impatiently*

    ReplyDelete
    Replies
    1. I don't know!! *WAILS* Some people on facebook have gotten theirs already, but apparently these are the people who "didn't get the email to skip" and are all ticked off. WTH? *ugh* According to the tracker mine should be in the mailbox today.... >_> Better be.... LOL

      Delete
    2. URgh and I checked my status and it still says the order is pending. Seriously?????

      Delete
    3. WHAT?! Noooooo!!!!!! I'm going to have to go back and see which ones you're getting that I have so I can set them aside. *shakes fist* Hurry up and ship 'em already!!!

      Delete
  6. Your nails before the glitter make me think of Candy Corn :/ Love the glitter, especially with the matte top coat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. >_> I did not notice the resemblance. Not a fan of candy corn... I'll have to remember to not do that again... LOL Yes! Glad you like the glitter, though!

      Delete
  7. Wowza!!! I LOVE that manicure. I love the polish over all of it. I think the orange and brown are my favorite.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yay! \(^_^)/ hehehe The best part? It's super easy! Nothing fancy at all. You could totally do it if you wanted to.

      Delete
    2. Yay!! Finally a cool effect that even I could do..lol

      Delete
    3. lol Go for it! :D I love seeing other people's nails.

      Delete

I love hearing from you!