Tuesday, July 16, 2013

China Glaze: Secret Peri-Wink-le & Salon Perfect: Exploded

Yep, this close to the end when I thought I would be spacing out my swatches I have a double-header for you. Starting with the even prettier in real life Secret Peri-Wink-le.



The formula on this one was a bit thin, too. Weird, right? This is two coats, dried pretty quickly. I forgot to take my palette with me for the comparison, but Secret Peri-Wink-le is more purple than It Started With A Whisper. I'll add that to my list of future comparisons... lol



Exploded, as it turns out, is a bit of a visual trickster. I didn't even realize until I got outside (and I'm not 100% sure it comes across in the pictures), but Exploded is actually pink and yellow "glitters" in a sheer orange base! Yeah! I know! Weird.



Or maybe there is orange glitters and just a few of the pink that I catch in the sun? I don't know! I know there is pink in there, though. I like it over Secret Peri-Wink-le, though. Like a fun party. Not indoors, though.... indoors it's all muted and brown looking together.



You know what's nice inside and out? Layered over white.



Now, this did need two layers of Julep's Freedom Polymer topcoat to get smooth. I don't know if Floam takes that much or not, but the size, shape and finish of the little dots seem very similar. I would still like to get my hands on some of the (original and) more subdued Floam variations. Still, it's summer and you can't hate neon. Well, I'm sure some people do, but I don't. I love it! lol

Thanks to Norma for reminding me. I was about to post up without mentioning how the kitties are doing! LOL It's been a long day. *ahem* Ralphus recovered from anesthesia quicker than Icarus. He spent the night laying on my mom's chest all pathetic. I spent parts of the night with Icarus, but he kept wanting to climb and explore while still stumbling around drunk so I just kept him in the carrier for the night. They're both more or less back to normal now. Just... when they go to sit down... they do so rather gingerly. LOL.... I mean aw, poor babies. hehehe No ferocious licking of the crotch area so hopefully it will be a speedy recovery for the both of them.

Had a pretty sweet day, aside from how long it's been. Got my $10 from the focus group and completed a $4 survey on Opinion Outpost. Which is good because it was pretty annoying. Showing "stop smoking" videos to get my reaction. Except I wish they would have provided a text box for further response. "Don't be afraid to tell people not to smoke around your kids". Hey, how bout you keep your kids away from me so I can enjoy my cigarette. :p I rarely smoke in public anyway, but man that ad pissed me off quick. Your kids may be the center of your universe, but they're not the center of mine.

Sorry, 'bout stepped into my ranty pants. hehehe I got real excited last night working on art ideas. I'm going to attempt another muted art. This one based vaguely off of when I swatched Whimsical. Curious? I hope the sun peeks out or I'm not sure if the full effect will be evident. *fingers crossed* I'll see ya then! Take care, everybody! :D

12 comments:

  1. Love the orange sparkles. Reminds me of summer and champagne with orange juice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lol I didn't realize that was a thing. How cool. ^_^

      Delete
  2. Uh oh! You put a leg into your ranty pants ;) Agree re Jo Blow's children not being the center of everyone's universe. I don't smoke and don't care for the smell. Sucks if someone is smoking on a sidewalk and I have no choice but to walk past but otherwise smokers are easy enough to avoid when they're having a cigarette.

    Glad the kitties are doing well!!! 'No ferocious licking of the crotch area so hopefully it will be a speedy recovery for the both of them' OMG this made me laugh ahhahha

    And YOU GOT SP!!!!!!!! Oooh isn't it beautiful in real life? A smidge more purple than blue but I thought it straddled the 'blurple' like sooooo nicely. GAH! If I wasn't in neon obsessed heaven right now I'd put it on right now!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. My dad smokes so it never bothered me much. I know it does bother some people (and I have some friends who are allergic to the smoke) and I TRY to be considerate, buuuuuuuut.... if someone's going to get snotty with me then I'll get snotty right back. hehehe Glad I could make you laugh, though. ;) OMG Yes! So gorgeous! I felt bad covering it up. But now I own it and can wear it whenever I like. ^_^

      Delete
  3. Nice, but it seems that with this kind of floam polish, it's difficult to get it looking nice and neat on the nails, the edges never get quite covered, same with those feather nails too, that really bugs me lol, I like everything even and spread out
    Also good to hear that your kitties are doing well after their surgery

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I noticed especially on my white thumb it looked a bit wonky at the tip. I only noticed that in the picture, though. In real life I couldn't tell at all. Also, thanks. Kitties thank you, too. ;)

      Delete
    2. The lack of even coverage would bug me too. I've got a few regular polishes that seem to give the illusion of tip wear and I cannot STAND it! CC Edie is doing that to me right now >_< so as soon as I saw that your polish didn't cover your tip properly I was like 'gah! not with poor Lizzy too!'

      Delete
    3. LOL I swear it wasn't that bad in real life! hehehe

      Delete
  4. looks very nice with the glitter I like to see it on the nails :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe I'll be doing the other one tomorrow. ^_^

      Delete
  5. I'm glad the 'kids' are doing good. My mom got a new baby kitten yesterday. Now my daughter is itching to go over there. The periwinkle color is very very pretty. I like that. I definitely like the Exploded over white better. It doesn't have to compete with the color underneath it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OOOoooh kitten! Now I want to go over, too. hehehe Yeah, I was going to do Zapped over pink and purple, but I may just do it over white. It did seem to stand out more when I was testing it... decisions decisions.... lol

      Delete

I love hearing from you!