Thursday, July 25, 2013

7-Layer Polish: Day 5

*pant~gasp~dies*.... You know that part of summer where every day is triple-digit heat and even at night it doesn't cool off? No? Well, it sucks. lol I couldn't sleep at all last night and got about four hours when I got back from dropping my mom off this morning. So, yeah, I'm tired and I didn't get the pic of my dress, but I do finally have some color in this crazy layering experiment! Layer #5: Misa's Pour Me Something Tall & Strong.... which you won't be able to see on it's own for another three days or so... Ah, but the blog will be here in the future and in the future: there will be robots images.



Now things are getting interesting! LOL I think this would probably look tons better with topcoat, but as it is I'm going to have a crapton of polish to remove when this is over. ;) I love how it looks like there is so much depth. Like... did you ever make something with resin? My mom made a teapot plate with seashells suspended in clear-blue resin and this reminds me of that. Even the part where some of the less even glitters/seashells poke out through the blue just a bit. Interesting note: Some of the bar glitters are either peeling up, or causing the polish over them to peel up. I keep having stringy little tendrils I have to pick off. Don't recall that happening before....



Hehehe Fun. ^_^ I'm doing a little last-minute experimentation because I kind of changed my mind about the next two layers. Trust me, it will be much better than what I was going to do.

So I just tried (yes, just now when I went to the bathroom) the Cover Girl + Olay concealer and so far I like it. The 'negative' review was right about one thing: a little bit goes a long way. lol That's good, though, considering how freakin' expensive it is. I've never used a liquid concealer before, though, so it's all a learning experience. I like how it feels. On way or another I'm going to wake up early tomorrow so I can get pics and do a more in-depth review. Perhaps I'll do another face (y'all are gonna get so sick of seeing me lol) where I'm not so tired looking.

OH! OH!! I nearly forgot!! *slaps self* Check this out! Very top row. o_O Did I totally miss the press release on China Glaze putting out 'feather' polishes?! I admit, I was already thinking, "Perhaps it wouldn't be the worst thing if I put off the tablet just a bit longer...." I'm so bad. lol $27 +shipping isn't that much, right? That would be... $37.55. *sigh* I'll see how next week goes. If I can manage to not spend my weekly $40 I'll put it in my checking account and transfer to paypal so I don't touch my internet monies. If I can't do that... then I'll just have to wait longer. As it is I'm hoping like mad I can make enough for at least a $50 Sephora haul for my birthday.

And I just found out about a new Stuff Pack and a new Expansion Pack coming out for Sims. All of this on top of impending Halloween... I'm gonna have to start whorin' myself out soon.... :p Kidding, of course. Mostly... lol ;) Hope everyone's week is going well. Weekend is almost here! :D

14 comments:

  1. Ah I'm starting to like where this manicure is going, the layering looks great!
    I am pretty excited for the feathers collection, I hope they have them in my local discount store eventually, fingers crossed!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I hope they have them anywhere! lol I have China Glaze on facebook and I don't recall seeing anything about this one.

      Delete
  2. LOvvvvveee this mani! I saw the press release for China Glaze. Thankfully for my wallet the feathered look isn't me. *chants* be strong Lizzy! Try to get that tablet bought and paid for and then you can have all the polish you want! PLUS if you can wait I bet you'd find these beauties on sale and be able to save money!

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG You saw it and didn't tell me? *dies* hehehehe YES! Once I have the tablet I don't have to worry about it anymore. And then... polish galore! ^_^ I... really need to figure out where I'm going to put more drawers.... LOL

      Delete
  3. The layering is looking good! I like the blueeeee (as always :p) yay for the concealer seeming good :D you must resist Lizzy, a tablet is a better investment, you could buy the polish after getting the tablet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG I wish I could afford the tablet you have. As it is saving up for this one is driving me crazy, but it should do everything I need it to do.

      Delete
  4. I'm absolutely loving this layering! Looks so cool!
    And I know it's tempting, but I have a little tablet and it IS worth the money. Suck it up and save woman lol.
    I find it interesting to hear about your weather. Here in Scotland just now we have had hail stones, rain and 33F :p
    Want to trade?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lmao Yes, ma'am. hehehe I would love to trade!! Yesterday they said on the weather "and we got a bit of rain today, covering most of north Texas".... -_- Apparently too far north to reach the middle because we got none. He's promising a cold front to bring us down to double digits again, but I'm not holding my breath. :p

      Delete
  5. I haven't been following up collections so I'm not tempted to buy :) I'm trying to keep my "collection" contained :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Very commendable. I gave up on that a long time ago... lol

      Delete
  6. What new expansion are they coming out with and when? The Island Adventure just came out last month. I love the suspended effect of the dandelions. That color is such a pretty color. I can't wait to see the end product. Aren't your nails getting a little heavy with all that polish?? lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. The new stuff pack coming out is called Movie Stuff and that releases September 10. The new expansion is Into The Future and that doesn't release until October 22. So we have time. lol So excited about the future one; you can travel to the future, travel back, change stuff and then see how your decisions change the future! :D

      I was actually pretty surprised that they didn't feel heavy at all. Maybe because I got used to it over time?

      Delete
  7. Ack!!! How awesome!! Back to the Future for Sims!! My daughter is really excited about it now. We don't have any stuff packs, but Movie stuff sounds like a good one. I wanted the decades stuff, but we didn't get it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe I love the decades stuff! I think they could have put a bit more into it, but what's there is really cool. Here's the link for the movie stuff. I don't know if they're going to add more or not, but the horror stuff is kinda cool. ;)

      http://thesims.com/en_US/the-sims-3-movie-stuff?utm_source=communitysplash&utm_medium=banner&utm_content=sp9&utm_campaign=preorder

      Delete

I love hearing from you!